Publicitātes attēls

Akadēmiskās mūzikas koncertā “Saltatio Mortis” aicina iepazīt nāvi dažādu gadsimtu mūzikā

Starptautiskā zinātnes un mākslas festivāla “Ars Moriendi” ietvaros 21. martā, plkst. 18.00 Latvijas Universitātes Lielajā aulā notiks akadēmiskās mūzikas koncerts “Saltatio Mortis”, kas aicinās iepazīt nāves tematiku dažādu gadsimtu komponistu variācijās.

Koncerts divās daļās, kurā tiks atskaņoti Kamila Sensāna, Johana Sebastiana Baha, Roberta Šūmaņa, Ferenca Lista, Volfganga Amadeja Mocarta un Aivara Kalēja nāves tēmai veltītie opusi, kā arī vācu komponista Hugo Distlera monumentālais darbs “Totentanz” (“Nāves deja”). Koncertā piedalās: ērģelnieks, komponists Aivars Kalējs, pianiste Katrīna Kroja, čelliste Nadežda Bardjuka, speciāli koncertam izveidots festivāla koris diriģentes Vitas Timermanes – Mooras vadībā.

20. – 21. martā Rīgā norisinās 1. Starptautiskais zinātnes un mākslas festivāls, kura centrālā ass ir zinātniskā konference, kuru papildina dažādi kultūras un mākslas notikumi. “Ars Moriendi” jeb Māksla nomirt ir kā dzīves mākslas sastāvdaļa, jo tikai tas, kurš spējis patiesi dzīvot, prot arī patiesi nomirt. Šajā gadījumā, ar patiesu dzīvošanu un patiesu miršanu jāsaprot, dzīvošana un miršana saskaņā ar Dievu. 20.gs. filosofi teic, ka kristietība pēc būtības eliminē nāvi, kristietībā nāve nepastāv jo taču ir augšāmcelšanās un viņpasaule. Taču, kā zināms tā nebūt nav un kristietībā eksistē ne tikai viena, bet pat divas nāves. Ars Moriendi rodas kā atbildes reakcija uz 14.gs vidus un beigu mēra epidēmiju, kas plosās Eiropā.

Biļetes iepriekšpārdošanā var iegādāties lētāk šeit.

IELĀDĒ RAKSTUS! LŪDZU UZGAIDIET!